nuffnang ads

ads sense

Rabu, 24 Mac 2010

NanA and the Two Bears

Wow..Bulan Mac, merupakan bulan yang agak sibuk. Sibuk dengan kerja full-time grafiq plus part-time pembuat cupcakes yang kurang berjaya gitu.

Minggu lepas aku telah join one of my sister's classes. Okay, aku bukan datang untuk belajar atau menuntut ilmu. Tapi, aku datang selaku Kak chik Assistant (mycuppycupcake). Wow, dah naik pangkat woo..hahahaha. Berangan dohh aku nie....Aku cuma jadi assistant dimana aku perlu membantu kak chik menyediakan all the stuff which she want to use for her classes. Contoh : penyediaan pekakas untuk deco, fondant untuk hiasan, butter cream for piping, boxes and papan for cakes..Wow kalau mau listing kat sini, mau penuh satu page nie... Owhh, Actually the classes is about how to make/bake/deco Teddy bear cake.

Macam mana tetiba kak chik bleh choose aku as her assistant..Haa tak sangka kan. Aku nie pun cuma join bidang nie pun tak sampai a year. Dengan kepercayaan yang diberikan oleh kak chik which aku dah penah deco sebanyak almost 4 cakes and mendapat pujian yang membuat aku telah kembang sebesar gajah (whoops terpuji diri plak..haishhh..Now dah kuncup skit).Tuh pasal kak chik panggil aku. Lagi pun the student datang lebih dari 5orang..Okay 7orang... so kak chik minta aku tolong. Mana tau kot-kot tak menang tangan nak handle. Aku bleh lah jadi back stabber back-up kak chik. Tolong jawap serta tolong menjadi mak sibuk..

Alhamdulilah sambutan mengalakkan yang datang memang seramai 7orang. Pada awalnya, aku agak kekok sebab yang datang merupakan pakar-pakar pembuat kek. Terasa diri nie agak kerdil teramat lah sangat2 (nampak sangat penggunaan tatabahasa salah). Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar. Cuma mungkin aku baru dalam bidang nie. Terkial-kial jugak la nak buat kerja-kerja decoration nie. Hope next classes aku akan cuba yang terbaek untuk menjadi assistant yang berjaya(chewahh..insyallah)
Teddy nie merupakan my second teddy yang telah aku create. Agak simple kan...? Tanpa tunjuk ajar my sifu sure takkan jadinya.. 

 Tadaa.. See.. Aku merupakan Tukang lipat kotak dan tukang pembancuh buttercream yang belum berjaya..Yeaa

nota kecil : terasa seronok bila dah terjun dalam bidang nie. Aku dapat mengasah otak dan minda aku nie..

Tiada ulasan:

nuffnang