nuffnang ads

ads sense

Selasa, 19 Oktober 2010

Berhubung dengan SKYPE

Dahulu, aku rasa teramat laa sombong bila orang semua dok promote guna "skype". malah dengan sombong dan bongkaknya diri aku, aku asyik nak jugak pertahankan akan pengunaan YM amat bagus bagi menghantar barang atau file kat client.YM mudah dan user friendly..Macam-macam laaa aku dok cakap bagi mempertahankan diri agar tidak terjebak dengan kata-kata orang lain..

Tapi hari nie, aku dengan malu yang amat sangat (okay mengaku jugak)... Aku mengaku aku kini sudah mula suka akan benda alah ini...Saat ini, aku dah cuba untuk suka warna biru...(apa motif??)
sila ke laman sesawang Skype

Ye skype dimana aku rasa dah ramai para pencinta (orang yang sedang bercinta) dok guna untuk berhubung dengan pasangan depa..

Macam mana aku boleh hapuskan malu aku ini??? Punca dari one of my client tanya if aku ada tak guna khidmat ini..Dengan sombong aku mengatakan tak guna..

So she ask me to download..Aku dengan what?? (tak laa aku kata what kat dia..uihhh client tuh mau kena pelengkup sat gie parah).. Okay dengan rela hati yang berat nie..aku pun ok je laa..

Register dulu, then baru download the software..

Tunggu...Tunggu (ambik masa utk download dalam 6minit ikut pada kelajuan RAM pc anda)

Tadaa!! Nala dah download maka aku dengan terkedu bila my client try to send the file..tak sampai a few sec dah dapat (okay the file dalam 10M.b, agak berat okay)

Maka sejak saat tadi hati aku telah cair pada khidmat skype..Auchhh..parah..

Okay, skype nie lebih kurang cam YM jugak..Bleh Chatting ngan chenta hati, family atau member. Tak mo chatting atau malas nak type anda jugak boleh guna video calling tapi make sure computer anda punya VIDEO CAMERA..

Aku rasa, aku boleh guna skype nie sebab aku tak perlu call client to discribe pasal artwork. Aku boleh guna khidmat nie dah macam face to face biarpun client aku tuh dok ada kat belah selatan atau utara.. Senang kan??


Selain dari tuh, ada juga a few features..

Yang aku suka, ada khidmat Screen Sharing, dah macam share folder plak?? hmm yang nie blom try lagi..Ohh ya, kalau anda rasa2 handphone tertinggal kat rumah, anda boleh jugak guna khidmat SMS yang disediakan..tapi yang ini akan dicaj dengan bayaran 10euro kalau convert in Malaysia Currency RM43..

So aku dah tak sabar nak guna SKYPE nie....tetiba dah rasa cam jakun pun ada kan..

Tiada ulasan:

nuffnang