nuffnang ads

ads sense

Khamis, 28 Oktober 2010

Kasut Putih...

Kasut diatas bukan la kasut Cinderella, tapi kasut yang penting buat diri aku.. Tuh la, nak sangat pakai baju berwarna putih..Ala-ala sesuci sangat la kan..Tapi ntah laa, mama cakap time nikah baik berpaikaan serba putih, baru nampak berseri si pengantin tuh.. Lagi pun dari Kak Chak sampai ke Kak Su semuanya berpakaian serba putih masa majlis pernikahan.

Kak Su's Wedding
Kak Chik's Wedding...

So, bagi mengikut permintaan mama, aku harus tunaikan. Okay kain dah beli insyallah bulan depan aku gie upah kat tukang jahit (bunyi cam dah lambat kan, tapi gara-gara nak kena kurangkan inch di perut aku terpaksa tangguhkan ke bulan depan).

Berbalik pada kasut, dah dekat 3bulan aku cuba carik kasut berwarna putih. Ada tapi semuanya jenis yang kilat-kilat. Aku tak nak, sebab to simple bagi aku.. Lagi pun pattern kebanyakkannya macam makcik2.. Dah la tuh, harga makaihh semuanya over RM100. Bagi aku, buat apa nak beli sampai beratus sedangkan aku akan pakai hanya sekali.

Aku pernah mencari sampai ke Ampang Park, tempat favourite kak chak dan kak chik dimana kat kedai tuh semuanya handmade shoes. Dulu kalau nak carik kasut mesti pie ke situ (direkeman oleh kak cik masa konvo) harga dalam RM50 tapi kini dah mencecah RM150..Mak aihh baru empat tahun lepas aku beli tak sangka harga dah naik bergitu drastik..

Dah macam nak nagis pun ada, sebab begitu susah nak carik. Kalau pakai kasut sekolah boleh ke?? Hehehe mau masuk TV kan pengantin berkasut sekolah..Ahh mau kena ligan ngan mama atau kena smash down ngan papa buat malu family je kan..Ahhhh penat..

Okay nie last, aku nak gie carik kat sini. Tempat favourite aku kat One Utama Bagain Corner.. Setiap dua minggu akan ada offer yang lain-lain. Minggu nie offer Nine West..

Kalau terasa cam tak dak jugak, baik aku beli kasut croc je la...Ishh memain plak..Mau tak nampak BURUK.. Tak nak kan..hahaha. *benggang...

Tiada ulasan:

nuffnang