nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 14 Jun 2013

MENGIDAM atau MENGADA

Pregnant kali nie paling dasat berbanding time ngandungkan adam dulu. Before this tak pernah rasa mengidam. But this time memang menguji tahap kesabaran suami..

2nd pregnant nie, baru aku dapat rasa macam mana bakal2 ibu mengidam. First time mengidam masa tuh tak salah time first trimester. Time tuh terasa nak makan Gulai ketam masakkan mama. Alhamdulilah, tercapai gak hasrat nak makan. Siap mama masak 2kali tuh..hehehe time tuh sengih tok sah cakap la..memang sampai ke telinga sengihan aku tuh..

Time mama cakap nak buat gulai ketam, mintak En. Y pie beli.. Memang berpeluh gak kot, sebab first time kena pie beli ketam. Pandai gak pie cari ketam yang isi banyak... En. Y cakap, agak mahal gak ketam laa nie. Tapi demi mak buyong nak tengah mengidam digagahnya jugak pie beli.

Gambar sekadar hiasan..

Tuh cerita time first trimester, bila masuk 2nd trimester lain plak mengidamnya. Bila orang dengar rasa macam alah tak dak laa horror sangat nak cari benda yang mak buyong nie ngidam. Tapi serius, nak dapat makan benda alah nie sampai dah masuk 6 hari masih belum jumpa lagi. Tahu apa? MURTABAK.. 


Hasil bantuan en. google..

Nasib baik la, mak buyong nie mampu dan boleh bertahan. Kira tak nagis dan hentak2 kaki laa bila tak dapat makan.. Bila hari sabtu hari tuh, En. Y dah ingatkan supaya hari tuh aku akan dapat makan murtabak. Dek kerana pasar malam kat AU3 jatuh pada hari sabtu..

Gigih jugak suami aku tuh, biarpun cuaca masa tuh agak tak bagus (hujan). Tapi dia redah gak pie beli murtabak untuk mak buyong nie. (Aku hanya tunggu dalam kereta dengan Si adam). Dari jauh bila nampak kelibat en. Y tok sah cakap la.. Senggih tuh memang dah sampai ke telinga.. Bila tanya murtabak tuh depa bagi sama tak bawang pink?? Dia cakap ada, dan orang beli 2 keping terus.

Bila sampai rumah, makan cuma sekeping tuh pun tak habis.. Huhuhu..

Tuh la, dulu masa ngandungkan adam. Dok complain, macam mana laa rasa mengidam? Ish kejamnya isteri2 yang megidam yang bukan2 tuh dan kesian kat si suami tuh kan.... Haa now ambik kaw, baru tau cam mana rasa ngidam.. Nasib baik laa, si En. Y tuh mampu lagi kawal emosi dia dan masih melayan kerenah mak buyong nie..

Mudah2an aku tak la mengidam nak makan yang bukan2 dan susah untuk cari.  

1 ulasan:

lokmanfirajunior berkata...

hahahah...bahaya laaa tu dah mengidam memacam..aku nih Lokman memang dah malas nak layan snn dah masuk 4. kekeke...ada sekali tu aku teringin ice blended coffee bean, nasib baik dia nak lalu paradigm mall tuh, berhenti tepi jalan aku yang kena kuar sendiri g beli..kuikukuikui.. :P

nuffnang