nuffnang ads

ads sense

Ahad, 20 September 2009

lebarkan senyuman anda...

Yea..yea hari nie adalah hari yang paling bermakna bagi semua umat islam yang berada dimuka bumi ini. Mesti korang tahu kan.. Hari nie tanggal 20th September 2009 jatuh pada hari Sabtu merupakan Hari Raya Aidilfitri. Yea..cam mana celebration korang pada musim kali nie.. Eceh.. Aku ke...heh memang macam2 terjadi pada aku... Ada yang sedih..ada yang happy...ada yang bleh dikira pening gak la pala nie...

Okay meh aku story..story..


[01] Pasal Rambut
Malam Raya, selepas selesainya berbuka puasa buat kali terakhir. Aku telah nekad nak potong rambut (actually sebelum puasa lagi dah terdetik nak potong rambut nie..). Tepat pukul 8p.m aku ngan kak su bergegas ke kedai Salon Viva Color (aku rasa tiap2 tahun surenya kami mesti wajib pie kedai rambut tuh la..x kisah la potong ke atau shampoo..Psstt shampoo kat situ best sbb bleh dapat urut badan ngan kepala..Korang try la pie..gerenti korang x regret laa..). Sampai je kat situ aku pun tunjuk la style rambut yang aku mau.. Aku tunjuk fesyen cam dayang nurfaizah.Style dah betul cuma yang aku nak nagis cuma diaorg potong terlalu pendek.. Tapi tak pe la...Lain skit dr sebelum2 nie kan...

Ada ke diaorg cakap aku
potong rambut style Aishah 50sen..Cishhh


Last berambut panjang. Waaa sedihkan.. Sob..sob..

[02] Pasal baju raya
Waaa..buat pertama kalinya aku beli baju raya sama pattern + desin + color ngan mama aku (actually kak cik belikan kat mama)...Peh ngan penuh sadisnya aku terpaksa pakai baju kurung yang 2thn lepas (peh kena pakai baju kurung yang penah dipakai time wedding ana).. Tak pa sebab mama, aku kena la berkorban untuk tidak memakaikan baju tuh...

Kiri : Laila, Kak Chak, Mama, Kak Cik & Ain

Baju nie laa yang aku maksudkan..waaa,
tak pa mama nyer pasal.. aku give N take kay... Love you mama



[03] Kenangan yang tak dapat dilupakan...
Memang laa, tahun nie aku nak nagis. Mana tak nya, malam raya pertama aku dah kena bermalam di dalam toilet. Waaa semalaman aku sakit perut akibat termakan rendang yang dah basi.. Bukan aku je, habis whole family aku pun sama(cuma aku, kak su, kak cik, man & cik ah).. Yang kelakarnya, semua berebut2 & berkejaran nak masuk toilet. Dan yang kelakarnya toilet di-tingkat atas rumah pak ketua, air plak tak de..Apa cerita nie? Memang jadi keluarga 69 loh time tuh..


Rendang Ayam yang dimakan oleh Fadzil Da' Family..Erkkk...
Akibat makan rendang nie time petang...

Akhir skali, NanAFarhanA ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR dan BATIN sekiranya ada salah dan silap. Moga Dimaaf-in. Harap Raya tahun ini dirahmati olehNYA. Amin

Bermaafan + bagi duit raya..

Da' Lima Rangers..Yeaa..
Dari kiri : NanAFarhanA, Kak Chik, Kak Chak, Kak Su & last skali Cik Ah..


My Beloved Niece & Nephew yang slalu buek makcik2
diaorg pening kepala.. Pstt yang kiri skali tuh la Nora GENG BAS SEKOLAH..

Tiada ulasan:

nuffnang