nuffnang ads

ads sense

Isnin, 19 Oktober 2009

Miss GPS ohh Miss GPS..

Perjalanan cerita bermula begini,

Plan nak ke bangi kol 11pagi.
tapi dilanjutkan ke 3petang.
Alasan : Kak Eti (Best friend of kak su) datang beraya ke rumah.

Tepat Kol 3petang farah kol (apa daa its a call).
Alasan : Nak datang ke rumah kak su plak.. (Haishhh apa nie kena lanjutkan masa lagi ke)
Kesian sama MR. Yokkie terpaksa menanti dengan penuh kesabaran.

Bertolak ke bangi kol 3.30petang.
Haishhh bagus kesemua yang nak ke bangi tak tahu plak jalan.
Alasan : Nasib baik ada GPS yang baru dimiliki dari hasil cabutan bertuah company dinner baru2 nie (Okay nanti bila ada masa aku citer pasal company dinner kay)

Dah ada pertolongan dari Miss GPS kak su plak tak mau guna. Haishhh
Alasan : Tak nak ikut jalan Sg. Besi
Kedegilan aku terserlah lagi. Bukan apa orang cakap GPS nie penganti MAP. Yup kalau sesat tak la kita kalut nak berhenti keta nak pie tanya orang kan..kan..

Aku mahu gak guna GPS. Mr Yokkie dah bagi isyarat suruh je ikut cakap kak su. Tapi aku still on my Miss GPS with low volume tak nak bagi kak su dengar. & Kak su dah majuk coz aku degil (wakakakaka macam tak kenai adikmu ini kan..)
Alasan : Ikut tol NKVE kuar ke Putrajaya, pas tuh ikut SKVE pastuh..kuar ke jalan lama sepang.. Peh memang jauh kalau ikut jalan kak su nie kan..tak pe nak elak jam punya pasal

Okay dah sampai bangi, Miss GPS dah tunjuk kami sampai ke destinasi. Tapi mana nya kedai yang kami mau cari. Yang ada cuma Kompleks Bintang. Haisshhh tak kan Miss GPS nie mau kenakan aku ke..

Okay stop kat Petronas Station.
Tanya pekerja kat situ mau cari KOMPLEKS DIAMOND.
Haishhh rupanya kami memang dah sampai. cuma kami kena belok ke kiri je.
Haishh patut laaa Si Miss GPS suruh buat "U-turn" je...tuh laa degilkan, tak mau ikut arahan Miss GPS...

Dimarahi plak plus di kutuk sebab tak nak ikut arahan Miss GPS..
haishhh aku plak dimarahi..tak bleh jadi
So kami patah balik..
Yeaa dah sampai tapi kedai tuh masih tak jumpa2 lagi.

Last emegency, call kak cik. dan rupa2nya kedai tuh disebalik kawasan kami tunggu (sorry tak perasaan nama kedai kat situ)

Okay, masa balik plak dijadikan cerita. Still mau guna Miss GPS.
tapi cam biasa kak su still tak nak guna jalan Puchong
Alasan : tetap sama nak avoid the traffic.Haishhh payah..

But my Miss GPS still keep showing the direction nak ke PUCHONG.

" Hello Miss GPS, you have to understand that my sister doesn't want to follow puchong/LDP road. Please understand my situation kay"

Tergelak-gelak si Mr. Yokkie bila aku benggang ngan Miss GPS aku yang suka sangat nak ikut arah Puchong.Aku pun tak paham. Still keep tunjuk U-turn nak ke belah puchong. Ish kalau Miss GPS nie hidup, dah lama kena "Piang"..

Bayangkan balik dari bangi take time 2hours. Peh bagus kan.


nie la model Miss GPS ku

p/s : now aku tak pasti mahu blame siapa? My sister or my Miss GPS. but my sister keep blame myself sebab setia nak guna Miss GPS. Thanks to My Miss GPS sebab berikan kesalahan tuh pada tuan kamu kay. & Thanks to my Mr. Yokkie sebab melayan kerenah fruit heart & your bakal sister in-law kay.

Tiada ulasan:

nuffnang