nuffnang ads

ads sense

Khamis, 19 November 2009

Ketakutan Masih Segar Dalam Jiwaku..

Jujur aku katakan...Aku sudah mahu masuk 1Dekad dalam dunia reka-grafiq ini. Namun bagi aku, creativiti aku masih blom lagi ditahap yang professinal atau memberangsangkan. Iyaa..aku mahu jadi seperti YASMIN AHMAD.

Yasmid Ahmad merupakan idola aku semasa aku ingin menjejakkan dua belah kaki ini ke bidang grafiq. Aku masih ingat advertisment pertama beliau iaitu Kasut buatan Gombak. Mudah aku ulaskan - SIMPLE + SAMPAI KE AKAL MANUSIA + TAK PERLU BANYAK EFFECT..Okay jujur kedua2 model cun dan ganteng dapat menarik minat orang ramai menonton iklan tuh (tuh merupakan bonus kay)..

Yup..aku mahu jadi seperti beliau. Dimana mampu membuat semua orang memahami akan maksud advertisement yang ingin disampaikan. Okay biarkan la cerita arwahyarham Yasmin Ahmad. Mudah2an beliau berada disisi orang-orang yang beriman. Amin..

*terkelu seketika...

Tapi..Bagi aku, bila aku ingin melakukan sesuatu perkara dengan perasaan yang berkobar2 (uihh aku nak buat tugasan nie dengan hebatnya..yang terbaek).. Namun dihujung jalan, perasaan yang menakutkan menyelebungi diri ini. Perasaan dimana aku tidak percayakan pada diri aku sendiri.

Aku dah scretch design yang nak aku buat.. Aku punya concept, apa yang ingin disampaikan. Tapi..

Masih ada tapi.. makhluk asing (client) suka ka akan design aku nie..Ishh, kenapa warna/design nie bila diterap ke photoshop nampak tak cantik.. Haa itu la soalan2 yang mengatakan aku  masih tak percaya pada diri aku..

Ahh..kenapa aku perlu fikirkan pasal hal nie.. Bukan ke art/seni ini maksudnya luas..Cantik atau tak semua tuh tak penting..

Okay..Kita pernah lihat lukisan artist2/pelukis yang kita memang tak faham apa yang nak disampaikan tuh. Atau ertikata yang kasar. Isshh nampak cam tuangkan cat kat canvas je..Namun orang ramai tetap mengagumi hasil kerja mereka..

Kenapa..kenapa perlu aku gundah gulana..kenapa perlu aku miliki akan perasaan sebegini.

Susah kan jadi diri aku..segala2nya masih kabur..Ahhh...aku nak jadi sticker lekat kat dinding.



nota kecil : aku baru terima tugasan baru. Aku perlu mendesign Bunting berbentuk pop-out..Uishhh Serabut seketika..

Tiada ulasan:

nuffnang