nuffnang ads

ads sense

Khamis, 19 November 2009

Luka yang paling dalam..

Baru sahaja meluahkan perasaan ketidak puasan hati pada kerja. Tetiba aku dilanda nasib yang tidak elok (aku tak suka guna ayat malang)..Arghhh perit seperti hati yang ditusuk duri... Tusukkan itu dalam sehingga ke tulang rusuk..Ahh, perit bukan!

Ini adalah akibat dimana kereta kesayanganku "Abu Vivi" dicalar oleh makhluk yang berjiwa binatang..Okay,fine binatang pun tak punya perasaan yang kejam..Nie kenapa, apa yang makhluk ini tidak berpuas hati.. Okay apa yang nak kita gelarkan manusia yang berjiwa sebegitu...

Semasa nak ke office/pejabat tadi pagi. Mr Yokkie bergegas datang ke aku dan memberitahu bahawa "Abu Vivi" telah dicalar. W.T.F..

Selesai aku menutup pintu pagar aku terus bergegas ke "Abu Vivi". Ya allah sakitnya hati nie bila tengok kekasih hatiku yang selama 4tahun aku bayar tanpa henti dengan interest yang melampaui batasan ditoreh, dicalar dengan panjang..Fine ,satu kereta dicalar dari depan sampai ke belakang. Pulak tuh, Sebelah kiri dan sebelah kanan turut ditoreh.Okay senang cerita..Satu body Abu Vivi dicalar..

Musuh - Aku tak punya mana-mana musuh...jujur aku tak penah punya perasaan bermusuhan.Tak tahu la orang lain..Yang talam dua muka kan..

 
Mungkin pulak orang yang dengki atau iri hati.. Kenapa mereka perlu iri hati terhadap aku..Apa salah aku..Apa pula salah Mr. Yokkie.. 


* tanda tanya yang sebesar KLCC "?" - nah ambik kau

Memula kami syaki kes nie terjadi kat kawasan office aku..Tapi selama aku berkerja di kawasan nie tak pernah terjadi pun kejadian sebegini (dah 6thn kay kat sini)..Biarpun orang parking kereta sesuka hati mereka..Tapi kes calar menyalar blom pernah terjadi..Jujur.. cuma langgar sedikit atau kesan calar beg sahaja yang ada.. Tapi aku syaki kejadian nie berlaku di kawasan perumahan Mr. Yokkie. Okay perumahan yang dia duduki merupakan kawasan pangsapuri kos rendah (sorry aku bukan nak condemn sesiapa..jangan mudah terasa yek)

Aku lihat kesan calar menggunakan kunci atau duit syiling..Ahh ini mesti perbuatan makhluk Vandalisme..Gatai tangan tak hingat dunia. W.T.F..sekarang aku mahu memaki hamun.. Biarpun dapat dipolish tapi kesannya masih ada dalam ingatan aku..


Okay, cadangan? Bagaimana nak hilangkan kenangan nie..

Aku rasa orang yang sebegini tabiat mereka memang payah nak diubati. Kalau jumpa doktor pakar, dan doktor memberi ubat-ubatan yang hebat macam mana pun..Tak kan terubat. Jujur dah nama kes sebegini..Aku rasa memang tak de ubat. Manusia yang mengambil dadah pun boleh kalah.

Cadangan aku pula pada orang yang suka merosakkan harta benda. Tak kirala kereta ke..LIF bangunan ke..Pondok talipon  ke..Tapi Aku syorkan korang beli barang yang korang. nak rosakkan tuh...lepas tuh calarkan/rosakkan la barang korang sendiri.


Jaminan : Memang terjamin anda berpuas-hati. Korang jugak tak kan menyakitkan hati orang dan Orang lain jugak tak kan memaki kamu..Namun  kami semua akan mengaggung2kan anda akan perbuatan anda yang bernama Makhluk Vendalisme. Ia mungkin dengan cadangan sebegini dapat memberi idea pada rancangan-rancangan tv swasta agar dapat membuat rangangan realiti tentang vandelisme. Waa..Terbaek rasanya...Bila terdapat gelaran ratu/raja vandalisme..


Jujur kalau 100org menyumpah korang..Biarpun di dunia korang selamat (makna allah memang tak sayang pada orang yang tak menerima ujian dariNYA). Namun hakikatnya...diakhirat kita hidup lebih lama berbanding didunia..Biarpun korang mampu bernyawa selama 200tahun pun..Namun makhluk2 yang tak berperasan mampukah anda bertahan lebih lama diakhirat?

Aku bukan nak memandai nak beri nasihat.Sedangkan aku bukan la sebaik malaikat. Aku cuma manusia yang lemah. Turut melakukan kesilapan.

Aku tak pasti. Bukan aku nak menolak akan ajaran ustazah atau ustaz aku. Namun mereka penah mengatakan bahawa ujian yang diberikan pada kita merupakan penggurangan dosa-dosa yang telah kita lakukan selama ini. Insyallah..Mudah-mudahan benar apa yang dinyatakan oleh ustazah/ustazku itu..

nota kecil : hati ku robek..biarpun hirisan2 dapat dihilangkan..namun luka/kesan yang tinggal masih ada lagi didalam...hancur dan penat bila memikirkan susah payah nak mecari wang untuk membayarnya..

Tiada ulasan:

nuffnang