nuffnang ads

ads sense

Isnin, 23 November 2009

Pakai redsect pun sukar dibendung..

Pada tanggal 19 November 2009. Budak-budak sekolah  kini sedang sibuk menyiapkan diri untuk musim cuti sekolah.. Tak kira la sekolah menegah atau rendah..Yaa aku faham akan perasaan korang bila kita mahu cuti panjang.. Cuti dimana kita tidak perlu fikirkan akan kerja rumah yang diberikan oleh para cikgu.. Tidak perlu fikirkan akan beg-beg seberat 5bijik batu bata..Apa lagi yang mahu kita risaukan yek murid2..

Ehh aku bukan la nak ceritakan kisah silam semasa aku menuntut di sekolah.Tapi aku mahu ceritakan akan masalah yang melanda sebesar planet mushtari di pejabat aku. Apa ekk masalah yang melanda tuh..

Yaa...setiap computer dioffice kami telah diserang dengan dasyatnya oleh virus yang amat kejam.

Habis setiap komputer dipejabat telah berfungsi amat perlahan.

"Jangan risau semasa anda membaca belogku ini. Anda berada di zon yang agak selamat"

Bagaimana komputer-komputer kami terjebak pun. Sukar untuk dikesan. Namun semasa kami ingin membasmi akan kuman bakteria ini(virus), boleh dikatakan setiap antivirus yang digunakan tidak dapat mengesan akan virus itu.

Virus apa yang terlampau dasyat tuh kan..

Yup.. virus yang kami kesan merupakan virus yang bernama "KHQ" dan "ALGKBX.EXE"

Jujur..biarpun aku memakai computer yang tidak ada kena mengena dengan microsoft, namun komputerku ini tetap lambat seakan kura-kura mahu mengejar si arnab. Sedangkan orang cakap computer jenis yang aku pakai sekarang nie agak sukar untuk dihinggap oleh virus. Ye ke? Habis kenapa lembab bin bab-bab nie.. Dahulu sebelum dilanda oleh virus durjana nie. Aku dapat buka perisian sebanyak yang mungkin. Kini, mahu bukak 2 perisian pun susah. Computerku akan "hang" secara tiba-tiba.




 merupakan virus yang terdapat didalam komputer aku.

Sampai sekarang, aku google di search engine. Tidak ada akan antivirus yang dapat membasmi akan virus yang dasyat gile nie. TOLONGGGGGGG!!!


Pada Ahli-ahli nujum komputer (pakar komputer) sekalian mungkin anda tahu atau mampu untuk membasmi akan virus durjana ini. Mampukah anda?

nota kecil :weiii banyak gile kerja yang perlu aku siapkan nie..please..please..please kamu jangan nakal wahai virus durjana..(nyanyi cam lagu aliff satar)

Tiada ulasan:

nuffnang