nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 19 Februari 2010

Kisah katak dibawah tempurung...

Kisahnya bermula pada hari rabu tanggal 17 Feb. 2010. (Bunyi macam berita pulak kan)

Pukul 7.00 pagi aku telah dikejutkan oleh kak chak which we had make some planning for sauna (nie macam nak manjakan diri bagi setiap kaum wanita la kan). Actually before both of us make the plan, the night before that my youngest sister cik ah dok promote sakan bout the FIR Sauna nie. Sampai kami dua naik syok dengaq laa..

So both of us pun buat la plan on that night. (Ohh sebenarnya ini merupakan intro yang mula-mula..so terlebih bebel plak kan..)

So, dengan harapan nak try the new technology that's why kak chak kejutkan aku awal-awal pagi..So aku dengan malas bangun terus membersihkan diri dan bertolak ke destinasi yang ingin tujui.. Dengan terujanya kami pun menjejakkan kaki ke salon yang diceritakan oleh cik ah. So before nak try, pekerja salon tuh bagi ceramah about the FIR tuh.Function, Apa kebaikan kalau kita buat nie..Macam-macam laa...

So dengan perasaan teruja yang masih melonjak-lonjak dalam diri masing-masing. Kami diarahkan masuk ke satu bilik dimana terdapatnya FIR sauna tuh.. So, kami menjalankan tugas seperti yang diarahkan (opss maaf perkara ini tidak boleh diceritakan akibat terdapat unsur-unsur 18SX..hahahha..). TIPS yang diberikan oleh pekerja itu : Sebelum masuk ke dalam FIR sauna, kita perlulah membersihkan diri sekiranya kita memakai make-up, losyen yang menghalang liang-liang roma anda. Ini bagi memudahkan liang-liang roma anda dapat bernafas.

Selepas membersihkan diri, kami masuk la ke dalam kotak yang boleh memuatkan dua tubuh badan manusia (Dengan size aku & Kak chak alhamdulilah muat jugak..). Dengan suhu sehingga 45 darjah celcius dalam masa 20minit. Kami disediakan sebotol air mineral seorang dan harus menghabiskannya. (Aku tak pasti, tapi kalau ke mana-mana sauna memang kita seharusnya minum air. Ini membersihkan toksik2 didalam badan kita kot). FIR sauna lain dari sauna-sauna wap yang selalu ada kat salon-salon. FIR sauna merupakan sauna infared. So kita tahu peluh-peluh yang keluar merupakan peluh yang ada didalam badan. Sekiranya sauna Wap, kita tak pasti sama-ada peluh kita itu peluh asal ataupun wap-wap air sahaja.






Nie la wajah FIR sauna yang dimaksudkan oleh aku..

Dengan bermodalkan RM20, kita dapat menyihatkan badan. Badan terasa ringan dan bila aku sentuh kulit-kulit dibadan nie terasa halus dan lembut (Jujur, cousin aku sentuh dia cakap ehh lembut la kulit nana..Jujur selama nie aku tak pernah pakai losyen ke apa kat tangan.).

Oh semasa keluar dari salon, tuan empunya kedai memberitahu kami dimana melakukan FIR sauna bersamaan dengan kita jogging selama 20minit. Yang pasti, sekiranya terdapat FIR sauna nie di KL pasti aku akan melakukannya lagi. (Tak kan nak balik kedah kot semata-mata nak lakukan sauna nie kan). Lagipun aku nie memang pemalas nak jogging..So anda cuba la kalau-kalau terdapat technologi nie disekitar kawasan anda..pasti anda tak menyesal..Insyallah...

Tiada ulasan:

nuffnang