nuffnang ads

ads sense

Selasa, 16 Februari 2010

PERJALANAN AKU PADA MUSIM PERCUTIAAN INI...

Ahad - 14 Feb 2009
Haishhh hari nie semua kaun tiong hua sambut Gong Xi Fa' Cai. Aku pula sambut atas kerusi sofa..(Haa kalau aku balik kampung aku tak suka tido dalam bilik...haishh panas loh..aku suka tido di ruang tv)..Tak cukup baring, aku jugak tergolek-golek kat atas sofa. Cuma tunggu masa nak tergolek dog kat atas lantai je.. So hari nie aku mahu habiskan cuti aku dirumah je..

Masa dinner, mama ngan papa pergi rumah mak mentua kak chak. Aku ngan cik ah plan nak ke Pacific Hypermarket. Tapi dengan perasaan hampa. Semua shopping complex tutup. Ye la, kesemua shopping complex di Pekan Alor setar di kuasai oleh Tokey-tokey cina kan..Of coz la semuanya tutup..Haiyaa lu nie nana itu pun tadak boleh pikir kaa haa...Haiyaaa..

So, dengan rakus kelaparan aku ajak cik ah ke warung iman keoy teow. (Sapa yang nak ke alor setar. Aku mahu syok kan. Time malam singgah dahu di warung nie yang terletak di mergong. Try their char keoy teow. Anda pasti tidak akan kecewa bila merasakan setiap titisan minyak di mulut anda...Iklan tidak dibayar sekian..). Masa aku pie, orang agak ramai. Nak carik meja pun payah. Nasib dengan mata yang kurang jelas aku  dapat melihat kelibat manusia mau bangun. (Cheh mau puji diri plak..blah la...). So bila dah order makanan of coz kita kena tunggu..Tapi aku rasa agak kecewa sebab aku terpaksa tunggu lebih dari 30minit...Bila mau angkat kaki, baru makanan sampai. Nasib abang tuh said sorry kalau dak mau aku suruh dia angkat je pinggang tuh...

So setiap kempunan aku, telah aku kotakan. So balik rumah time tido mestilah mata pejam dengan rapatnya. Haa la dah dapat makan keoy teow iman dan teh ais dia kan..Hahahaha...

ISNIN - 15 FEB 2009
Menghabiskan masa aku bersama-sama mama yang terchenta ke GIANT. Bukan aku tak mo bawak mama pie tempat lain. Tapi mama nak ke GIANT dengan alasan nak Redeem source pan..So lepas redeem, kami kungjung pameran apa ntah kat luar Giant tuh. Dengan cuaca yang panas terik aku miliki comforter yang berharga RM25. Kira okay la, sebab aku nie jenis payah nak beli barang. Tapi bila dah berkenan ngan satu barang.. Don't talk much, just Grab it and pay okay. Bukan aku je yang ambik. Haa ngan mama pun ambik sebab dengan alasan yang aku rasa logic. Alasan yang diberikan pada aku ialah aku nak belanja.
Ini la pak ketua ngan isteri (mama terchenta ku) time nie tengah sihat and comey..la nie pun masih comey cuma kurang berisi je...

SELASA - 16 FEB 2009
Ohh, hari nie aku telah contribute satu masakan. Aku telah belajar masak Sweet Sour Fish..(Gelak la..aku tau aku mana tau masak..At least aku nak blaja kay..). Haa...first time masa, alhamdulilah habis gak bila family kak chak datang untuk makan tengah hari sama-sama.. Okay this dish memang favourite Cucu Tok Abah Fadzil kay..Just admit yang anak-anak buah aku memang HANTU Sweet Sour Fish...

Di sebelah petang pula, bermula lah perjalanan yang agak jauh. Kami sekeluarga (cuma aku, kak chak + hubby, and mama) telah membuat lawatan ke Teratak Pak Tam yang terletak di Kampung Darat, Bukit Kayu Hitam. Ohh, di entiri sebelum-sebelum nie aku telah meluahkan akan kesihatan mak tam yang mengidap penyakit strok kan. Alhamdulilah, keadaan mak tam kini beransur pulih. Mak tam dah boleh duduk. Tanggan kirinya jugak dah berfungsi dengan baik. Cuma mak tam memerlukan tongkat / wheel chain baginya untuk bergerak.
nie la mak tam aku aku ceritakan...time nie tengah masih sihat...

Ohh..masa pie rumah pak tam, semua anak-anak pak tam ada. Peh meriah bila dapat berkumpul ramai-ramai..Macam-macam topic yang dibincangkan. Yup, topic paling hangat of coz politic topics right..Opss tak bleh cerita ekk..Nanti kena "GAM" naya gue..hehehhe..Lama gak dok sana, almost 3hours laa dok sana. Lepas maghrib baru kami bertolak pulang.

Hmm..okay tuh je la perjalanan buat dua hari percutian aku..

Tiada ulasan:

nuffnang