nuffnang ads

ads sense

Ahad, 28 Mac 2010

Aku sayang BUMI..

EARTH HOUR...

Wah semalam agak teruja bila nak dekat-dekat jam 8.30malam.. Kehulur ke hilir mencari lilin... (Owhh time tuh aku kat rumah kak chik). Bila 8.30malam..Peh activiti snap picture dijalankan (Tak ke gila namanya gelap-gelap syok posing...). Especially si kecik alya sabrina tuh...syok apa tangkap gambaq pun aku tak tau..hehehhehe...

Bila dah 30min. dok dalam kegelapan dan kepanasan..Aku ambik keputusan mau pulang ke rumah aku laa (ehh bukan ke rumah kak su). Alasan sebenar yang aku tak mampu bagitau kat kak chik ialah.."AKU PANAS..AKU MAU MANDI..TAPI GELAP.BADAN DAH BERBAU HARUM SEMERBAK..TAKUT KANG TAK PASAI2 SATU RUMAH NIE NANTI PENGSAN..huhuhu". Masa kat luar on the way nak ke kereta, aku tengok kat area rumah kak chik ramai yang tak sambut the Earh Hour... Yang kami nie berkobar-kobar.. Dalam perjalanan nak ke mutiara damansara. Aku terharu woo..sebab ada satu pangsapuri nie...Wahh semuanya katup lampu..Memang gelap gelita la.. Kira mau salute laa kat resident situ (pangsapuri kat area setiawangsa) sebab mereka beri kerjasama.. Memang diaorang sayang bumi kita nie la kan..

So korang plak macam mana? Sayang ke anda pada bumi? Kalau sayang mesti korang sanggup berada dalam kepanasan dan kegelapan kan.. hehehe 


nota kecil : nanti aku upload gambar-gambar yang sempat kami posing malam tuh...Sebab gambar-gambar semua ada kat dalam camera kak chik..Ye la aku kan mana ada camera..Soon.. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Sebenarnya kena cerita entry nie dulu baru..)

Bangu seawal 7.30pagi. Janji ngan kak chik sampai tepat kol 8.00pagi, lewat 20minit. Okay alasan tak de..

Aku ke rumah kak chik sebab seerti biasa kena bantu kak chik for her teddy classes. Sampai je kat sana. I've prepared all things for the mycuppycupcake's student. Tak payah story la sebab dah cerita contoh-contoh kat entry sebelum nie.

Yang datang hanyalah 5orang. Diaorang semuanya baik-baik. Peramah..Suka bekerjasama ngan diaorang. Lepas kelas tamat. Kak chik just told me that she has an order by her friend.
Alamak dah kol lima petang. And the ordered bukannya cuppies but its a cookies.. Huh scary siot..Sebab cookies yang dipesan it's a hand..Waaa..larii..hehehe

So kak chik bagi resepi..And aku tak bake but i asked kak chik maid to prepared the stuff.  Hehehehe..Kejam kan..Dah kena buat jari orang..Perwatakan pun kena la kejam kan..Okay, Time nak uli-menguli tuh la part yang paling excited..Bikin jari manusia..Kak chik tunjuk sample, and aku buat yang lain. So lepas siap menguli aku pas kat maid kak chik plak untuk bake the cake..

Bila dah masak aku mula laa excited dan sambil buat gelak jahat..muahahahha menandakan aku kejam.. Eh..ehh merapu plak...dah-dah layan je la gambar-gambar kat bawah..

See you again in next entry..Daaa..


Pembantu Kak chik..Hehehe

It's time to bake the cookies..Muka yang agak kejam...Muahahahaha...

Mangsa-mangsa yang telah disembelih..Muahahaha aku jahat...Yeaa..
Perhatian : Sekiranya anda terserempak dengan budak yang muka ala-ala Nanny McPhee nie..Sila la ambik autograph dia..Kalau tak anda akan dipotong jari..Muahahaha "Brina mak uda nak royalti sebab publish gambaq brina noo.hehehe"
Bila gelap..haa jadi laghu nie laa...Tak da kerja dok posing sana sini..Haishhh...

Eh..eh sama naik gak ehh..dok posing macam model berus gigi..haishhh

Dah-dah...nak balik dah..Panassssss...dah bau baeng...

Tiada ulasan:

nuffnang