nuffnang ads

ads sense

Ahad, 22 Ogos 2010

I'm in love with STARBUCKS

Aku rasa macam memalukan pun ada kalau aku cakap yang semalam aku first second  time minum ice blanded starbucks...Ouchhh (*tutup muka ngan bantal)


Macam mana tetiba terasa nak minum starbucks ice blanded..? Erkk (masih dalam keadaan memalukan)

Actually, 18th August 2010 was my birthday (Happy Birthday Nana.)..So dengan hormatnya aku ingatkan yang my 3rd sister dah terlupa akan my birthday. Sebab slalunya pagi-pagi she's the first one yang akan call, and di-ikuti oleh nyanyian sumbang anak-anaknya(sapa lagi kalau bukan little Ainstein and si kenik laila). Maka masa bukak puasa aku ngan slamba tak malu terus tanya kak su..

Aku : " Kak su, have you forget something?..Erkkk tahu tak hari nie hari apa"
kak su : "Tahu..it's you birthday kan"

Maka ngan muka tak bersalah sengih seakan kerang busuk agaknya..Dan masa tuh nak je tanya, mana hadiah maka mulut agak rasa macam dah kena glue dek gam gajah. Terus lidah kelu bahasa..

The next day, lepas berbuka kak su plan nak ke tesco (alah nak buat surprise la nie..nak tebus kesalahan tak wish birthday aku kan..tapi kenapa ke tesco). So bergegaslah si kenik dua ekor orang tuh termasuk aku..Lepas je ke tesco kak su minta aku ke sunway damansara and she said that she want to go to starbucks nak belikan air and donut for little kids..(Yup, aku tau kat da'curve pun ada starbucks tapi ngan si kenik and dengan beg plastik tesco yang aku rasa dalam 10 beg tak termampu kami nak bawak ke starbucks tesco).

Sampai je kat starbucks, kak su cakap, okay kak su nak beli Java Chip Frappuccino Blended , tapi kecik punya la ekk kat nana..hehehe..Dah orang nak belikan tak kan nak menolak kan.

Maka pada hari itu jugak la secara rasmi aku, Nana Farhana akan menjadi starbucks addicted. Alasan : Erkk tak de alasan tapi aku memang suka chocolate chips dari dulu..hehehe

Oh ya, I've just found the receipe how to make the Starbucks Java Float. Bleh laa nanti kalau ada masa i would like to try..Mana tau lepas nie aku dah bleh bukak franchise ke..hahaha berangan..

Ingredients:
4 tablespoon chocolate syrup
1 tablespoon chocolate chips
2 cups club soda or sparkling water, chilled
4 scoops coffee ice cream

Cooking Directions:
In each of 2 tall glasses, stir together 2 Tbsp. of chocolate syrup and 1 cup club soda. Place 2 scoops of ice cream in each glass and serve immediately.

Tiada ulasan:

nuffnang