nuffnang ads

ads sense

Rabu, 25 Ogos 2010

[Artwork] Symbol of Quality

2010 | MICHIBA ADVERTISEMENT | HYPERTUNE MAGAZINE


Ini merupakan artwork buat kali yang ke-tiga telah aku design untuk client ini. Tak salah aku setiap tahun aku diberi tanggungjawap untuk design every single concept.

Kali ini, artwork nie mengambil masa selama 3hari. Dimana pada hari pertama aku dikehendaki mencari material for the artwork. Di-ikuti hari ke-dua baru aku memikirkan akan concept. Bagi aku kali ini, concept yang ingin aku ketengahkan agak berlainan berbanding artwork sebelum ini.

(tak salah aku artwork sebelum ini aku ada publish di entry sebelum-sebelum nie.. Kalau nak tengok just click category advertisement.terima kasih)

Bagi penggunaan warna pulak, aku telah memilih earth color  manakala line merah pulak aku gunakan mengikut warna corporatenya. Aku sengaja pilih warna merah bagi menaikkan lagi minat pembaca pada product ini.

Alhamdulilah, client nie agak berpuas-hati dan telah approve the concept.  Cuma ada lah sedikit pertukaran dimana terdapat mistake dari segi ejaan pada nama product. Kini artwork ini dapat di-publish di magazine hypertune issue 107. Yeaa..

Tiada ulasan:

nuffnang