nuffnang ads

ads sense

Khamis, 3 Mac 2011

Flower & Decoration for Wedding

16days before my the wedding...

[01] Bunga untuk Bentara & Bunga Merenjis
Semalam, i've just went to mak teh's house tolong siapkan bunga "dada" untuk bentara. Baru siapkan ribbon je. Blom sempat buat gubahan. Tonight dalam pukul 8 aku akan ke rumah mak teh nak siapkan bagi habis. By the way, bunga untuk tetamu merenjis dah siap. Cuma tak cukup lagi 10kuntum.

Insyallah, sabtu nie nak pie Nilai untuk carik barang-barang gubahan jugak.

[02] Lanterns Dan Kipas 
By the way, aku baca entry dari sarah dan Elly.Dah lama nak pie kedai nie, and l've decide nak pie jugak tengok apa yang dijual kat kedai auntie nie. Mula-mula three weeks later, aku dah pie ngan Mr. Y, bertawaf jugak laa nak carik kedai nie. Bila jumpa ja Mc D Petaling Street. Terus dah nampak kedai tuh. Tapi hampa, sebab kedai auntie tutup on sunday. So selang minggu lepas tuh, erni ajak aku pie petaling street sebab dia cakap she's at her office.

So, aku try my luck. Dan alhamdulilah, kedai auntie bukak. And Guess what, nafsu aku ternoda jugak akhirnya. I've got my white lanterns. Aku ambik satu dulu.. Nak tunjuk kat mama..Mana tau tak lulus. Tapi, akhirnya lulus gak..Hehehe.. Tapi yang paling frust sangat aku nak kipas fluffy-fluffy warna putih g aku nak tak da stok.. Haisheyman.. Pekerja kedai tuh cakap stok sampai bulan empat..Mau nagis jugak masa tuh..



Masa nak balik, when to other souvenir shops. Tak ingat plak nama kedainya. Kipas fluffy-fluffy yang aku nak ada. Tapi color kotor. Dan decide to choose diffrent color. I've choose purple (fushia) color. Harga mahal seringgit dari kedai auntie (RM9.90 x 2pcs).

Oh ya, about the lanterns, sabtu nie nak pie Nilai, try carik mana tau kot-kot dapat lagi murah kaa..Hehehe kalau tak jumpa. Aku akan turun semula jumpa auntie tuh and borong dalam 20pcs.

Oh ya, kalau sapa-sapa nak pie kedai auntie. Transport paling mudah is using LRT Putra, turun ke Pasar Seni. From LRT belok kanan lepas tuh ikut signboard MC Donald. Sampai ke MC D, Kedai tuh terletak berhampiran MC D. Kalau tak sure, carik Jalan Panggung. Dan anda akan tak akan sesat. Kedai auntie nie kat luar jual basket-baket / raga...

Selamat Mencuba.. Hehehe

Tiada ulasan:

nuffnang