nuffnang ads

ads sense

Rabu, 9 Mac 2011

Wedding Preparation part 2

10days more left...

01. Kad Jemputan
Alhamdulilah, kad dah disebarkan sejak 3minggu lepas. Guess what, last week mama called me and ask me to print more cards. Sebelum nie, aku dah pass 425pcs card kat my parents. Tak termasuk, 45pcs of card yang telah papa pie photostate lagi (sebab tak sabar nak tunggu kad yang dihantar oleh aku).


Tuh baru side parents aku, kalau side sebelah KL nie, card dah tersebar 100pcs. Blom termasuk invitation dari aku lagi. Aku plak dekat 50pcs (aku cuma jemput side belah penang dan kedah). Aku faham, friends yang dok kat kl payah sikit nak turun ke belah utara. Modal tinggikan...Tak pa aku faham. Dan kalau aku tak pie kenduri ampa...Paham-paham sendiri laa. Modal aku pun lepas nie tak cekang macam dulu....

02. Bunga Bentara
Yeaaa, last sunday aku dan mak teh (plus) Mr. Y telah siapkan kesemua bunga untuk dipakai oleh bentara. Kira puas hati la, hasil tangan kita sendiri. Bunga bentara tuh is mak teh ideas. Aku plak tukang potong ribbon. Pasang dan gam manik-manik. Manakala Mr. Y plak tukang jadi sang sibuk..Hehehe..tak..tak dia tolong mak teh gubah bunga bentara sama. Kan aku penah cakap, tangan Mr. Y nie creatif (okay puji sat saja noo..Payah puji lebih-lebih sat gie naik tok sheikh).

03. Door Gift
Hat nie plan nak siapkan sikit malam nie. Tengok mana yang sempat laa...

04. Thank You card
Yang nie plak, design dah siap. Cuma tak sempat nak print lagi. Mungkin besok nak print laa..risau takut kalau balik kedah. Tengok-tengok printer kat rumah parents aku buat hal. Mau aku jerit. Orang cakap biar prepare awal kan sebelum kelam-kabut nanti...

05. Arahan nak pie rumah pengantin,
Hat nie jadi satu kebinggungan. Tak tau nak buat design cam mana. Memang pada awal tak mo buat banner yang letak-letak muka tuh. Mana tau kot-kot banner kita tercabut, lepaih tuh melayang ke jalan raya yang sibuk. Kebetulan time tuh plak banyak kereta lalu lalang. Adoiii, depa langgar muka cheq..Tak mau laa...Dah laa muka kita tak cun (comey je). Mau kena langgar lagi...

So, memang awal-awal reject laa...Lepas tuh plan ke asal. Guna cara tradisi..Tapi nak guna drawing paper..Cun kan..Kita memang tak sayang mother earth gila laa..Hehehhehe (apa punya grafiq laa).

Oh ya, aku suka this kind or signboard..Agak comel laa kalau tetamu nak datang...

Rasanya. Yang tuh dulu kot yang sempat aku update. Insyallah, besok kalau sempat aku try update lagi kay...

1 ulasan:

☆♥L@dy @yU♥☆ berkata...

excited aku tgk ampa dok citer pasal majlis nanty....uwaaaa frust x leh join ....doa dari jauh yer nana *____*

nuffnang