nuffnang ads

ads sense

Khamis, 10 Mac 2011

Wedding Badge

9days before our big day...

Dekat dua bulan, plan nak buat this concept. Dimana semua family members should wear this badge. From the parents sampai ke auntie perlu pakai.. Pada mulanya, takut gak nak bagi cadangan kat my parents. Ye laa, my parents nie agak macam kampung sikit.

But, bila cerita about this plan..Yeaa kebanyakkannya agree with me (ada gak yang bangkang..). Yang paling aku suka, mama laa..sebab dia cakap ikut apa yang aku nak. Yeaaa (menari gaya macarana).

Pada mulanya, aku nak buat badge macam cikgu sekolah tuh..Tapi bila difikir banyak kali..Sahih papa ngan mama akan bangkang sekuat-kuat hati.. Ye la, dah berpuluh-puluh tahun dulu asyik dok pakai badge hitam.. Tak kan lepas pancen masih kena pakai lagi kot.. So aku tolak that idea..

 Gambar sekadar hiasan

Bulan lepas, aku ke pasar seni. Dok belek-belek badge yang berpattern-pattern and colorful.. Plan nak jugak buat macam tuh...Tapi dengan minda yang pantas berfikir nie, sure punya laa kakak-kakak dan abang-abang ipar aku gelak guling-guling dan kata..Apa nie ingat budak rappers kaa.. So baik aku tolak awal-awalkan. Sebelum depa kutuk aku masak-masak.. Ye la, aku kan suka dijadikan bahan gurauan..

Gambar sekadar hiasan...

So, aku try my luck, tunjuk kat kak su dan mama nak buat macam nie. Dan yippe (menari lagi skali gaya macarana). Yang pattern macam nie, semua dah setuju...
Gambar dari hasil carian encik google

So semalam kak su dah push aku supaya jangan lengahkan masa, dan ikut apa yg aku dah plankan. So, kami ke uptown to find a shop yang buat embroidery. There's one shop yang buat embroidery badge (belakang maybank..there's one shop buat uniform...).

 Hasil carian oleh encik google. Pattern macam nie yang akan aku buat untuk family member aku..Hahaha ke zaman sekolah kan...

Pada mulanya, aku agak malu nak buat this badge (mai dahh...perasaan ngada nie). Then bila dilayan dengan molek oleh sales girl yang ayu tuh. Terus perasaan tuh hilang. Guess what, the price agak reasonable jugak laa... Tapi kena ambik banyak laa, baru dapat diskaun..

So besok baru dapat that badge. Dup..dap..dup tak tau macam mana respond family member aku nanti kan... Mau depa kata "apa nie..ingat pie sekolah kaa.. Nak pakai badge macam nie.." . Aku ada jawapan "Nana, dulu anak cikgu..so nak mengembalikan kenangan mama ngan papa... selaku cikgu sekolah".. Alasan paling tak pandaikan...


Oh ya, word yang aku buat is to whom yang important kat kenduri nanti...


1. Bapa Pengantin
2. Mak Pengantin
3. Kak Satu
4. Kak Dua
5. Kak Tiga
6. Abang Ipar
7. Auntie
8. Uncle

Then baru realise tak buat kat all my cousin..Adoi apa punya sepupu laa aku nie.. Jangan pukul aku naa...Sorry banyak-banyak...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hye! may i know where did u tempah ur wedding badge? tq

nuffnang