nuffnang ads

ads sense

Sabtu, 12 November 2011

The Day Came Thru...Yeppii

Introducing Our New Born Baby...

Yeaaa.. Nak loncat-loncat suka nie...Alhamdulilah, pada 3hb Nov 2011 aku selamat melahirkan baby boy (yang orang kata..orang kata noo bukan aku kata macam muka aku...hahahhaha)

Alhamdulilah, saat yang dinanti-nantikan selama 9bulan akhirnya tiba... Yup tepat pukul 10.05malam si kenik selamat dilahirkan.. Itu la saat yang memang kalau nak describe sukar..Time tuh baru rasa macam mana mama lahirkan aku (songsang plak tuh).. Terus sayu dan rasa berdosa bila terkenang akan kedegilan dan kenakalan aku...Huhuhu..

Okay..okay tak nak emotional sangat.. Bila nak lahirkan si kenik nie... Auwww..macam-macam benda yang terjadi.. Haa, ambik kaw dekat 3hari aku ulang alik pie hospital...Kesemuanya False Alarm je.. But masuk kali ke-3 jeng..jeng..jeng yeaa it's si kenik time nak tengok dunia...

Alhamdulilah, si kenik dengar cakap mama dia..Dia tunggu sampai abah and mak tok dia sampai kedah..Malam before that (hari ke-2 false alarm) aku call En. Y suruh balik sebab dah turun tanda (turun darah).. Gelabah jugak En. Y bila aku cakap dah turun tanda...

Lepas kerja, dia terus call mama cakap nak fetch mama malam tuh jugak.. Alhamdulilah tengah malam tuh mama ngan En. Y sampai rumah.. Dan taraa the next day, lepas aku mandi..Aku tengok semacam je tanda (darah) aku tunjuk kat mama. Dan mama suruh gak ke hospital tapi selepas makan tengah hari...

Okay, lepas makan sempat lagi tuh En. Y ajak aku pie simpang kuala, pie bayar duit kat Seng Heng.. Lepas tuh, alang-alang mengeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan kan..Aku ajak jugak En. Y ke bank nak bayar all the bills..Huhuhu...Time tuh dah ada sikit contraction..Tapi malas nak layan kalau layan sure kena marah punya ngan En. Y, cakap aku ngada-ngadakan (Tapi dia tak marah sebab dia tau bini tengah dalam keadaan sakit..Alhamdulilah. Amin)

Lepas settle bayar bills baru laa pie hospital. Time tuh dah pukul 5petang..Lepas settle isi all the form untuk admitted. Pekerja KMC terus bawak aku ke Labour Room (Time nie depa dah malas nak layan aku dari pakai wheelchair, aku jalan kaki okay)...

So aku cepatkan cerita, aku cuma dok dalam labour room selama 5jam (wow semua orang cakap cepat bagi 1st baby..). Masa 2hours before nak bersalin, aku dengan En. Y sempat lagi dok bergelak. Lepas tuh nurse datang cakap nak cucuk ubat bius, nurse siap pesan kalau rasa mengantuk jangan paksa diri bukak mata nanti pening..Tak sampai 10minit aku terus duuumm (tidor)..Lepas relexkan diri dengan lelapkan mata.. In 2hours semuanya cepat sangat berlalu...

Still remember which my younger sister cakap, muka En. Y memang macam kucing kepanasan. Tak senang duduk dan resah (Sayang jugak dia kat bini noo) time aku kat labour room.. Bila dikenangkan balik betul apa yang adik aku cakapkan..Patut pun setiap setengah jam dia keluar masuk jaa... Rasanya tengah nervous kot... Hehehe so comey...

Aku still ingat detik demi detik, saat dimana aku nak bersalinnya si kenik nie... Bila dekat si kenik nak keluar semuanya jadi slow motion.. Rasa macam dalam citer The Matrix je...Nie gara-gara side effect ambik ubat laughing gas laa (sorry aku x tau nama betul dia)... So tepat pukul 10.05malam, pada 3nov 2011 bersamaan 7 zulhijja 1432 maka si kenik seberat 3kg selamat dilahirkan..

Bila sikenik tuh dah keluar, aku dalam keadaan mamai nurse terus tunjuk jantina si kenik, nom yang ada pada aku n si kenik sama ka tak (takut tertukar, biar pun time tuh aku je yang bersalin).. Alhamdulilah semuanya selesai tapi masih lagi dalam keadaan terkejut. Terkejut bukan sebab sakit bersalin, tapi terkejut akan berat anak yang mak aihh lari 0.4kg..  3hari before nak bersalin tuh doc scan tengok lilitan kepala berat badan si kenik cuma 2.6kg je..So rasa selamat laa kalau nak bersalin..Alih-alih tuh dia, nala naik sampai 3kg..ishh masih tak percaya nie tau lagi...

So pendekkan lagi cerita, aku cuma diberada kat hospital sehari je.. Bila baby dah berak / kencing maka ibu bleh la keluar.. Now, si kenik dah masuk 10hari dah mula panjang akai...Asyik dok mintak nak dukung ja...Kalau tak dukung mau merenggek je..Nie nak marah kat adik aku laa...dok ajar angkat ja... Waa, penat laa mama dia lepas nie..Huhuhu

Last Picture Masa Pregnant..Dan lagi Snap dalam toilet tuh..hehehhe

Sign surat perjanjian semasa berada dalam labour room...

Latest Gambar Kami dua dalam labour room

32 lucky nombor yang depa boh kat ibu dan anak..

Masa aku dimasukkan ubat bius.. Sila ignore ini gambar sebab sang ibu nampak sungguh nyenyak tido..hehehhe

Kenalkan Si kenik - Muhammad Adam Hadhri 

 Si Kenik dengan Mama masa breast feed...

 
Si Abah baru sampai kat bilik breast feed...

Aloh anak mama dok dalam carrier warna pink..

Yeaa.. we're going back to mak tok's house....

Tiada ulasan:

nuffnang