nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 18 November 2011

Nor Ain First Concert...

Entry nie hanya sekadar untuk aku buat as a kenangan sahaja. Entry kali nie mengisahkan my favourite anak menakan sapa lagi kalau tak Norain Zahara.

Yup, entry kali nie adalah tentang her 1st concert at her school.. The best moment bagi aku. Tak sangka anak buah aku nie dah besar. She's 5 years old. Ingat lagi masa mula-mula kak su lahirkan si norain. A day after aku dapat my vivi.. Semua kenangan tentang norain akan terlekat di minda aku. Mana taknya, dari baby sampai la dah besar aku yang besarkan dia (haa la, dulu aku dok ngan kak su...kak su nak keluar ngan abg ipar aku, sure akan suruh aku jagakan si ain nie..). Cik ain nie dah kira macam anak angkat aku laa... Sayang dia memang tak dapat aku tandingi ngan anak-anak buah yang lain (oppsss, mau anak menakan hat lain marah plak bila tau akan statement nie)...

Okay berbalik pada cerita asal. A day before her concert. Malam tuh dia ada pesan kat aku supaya aku bawah camera ke concert dia.. Guess what she's said?

"Mak Uda, tomorrow is my concert day. Don't forget to bring your big camera (DSLR) okay.".

Mak aihh.. dak kecik nie dah pandai nak demand ngan auntie dia noo.. BIG CAMERA lagi tuh.. So, hari yang dijanjikan sampai. Setibanya aku kat rumah kak su, kak su bagitau yang dia lupa nak pesan aku supaya bawak mai camera.. Aku cuma gelak ja..dan buat kejutan and told kak su about apa yang norain pesan kat aku...

Mak aihh..memang kak su pun naik terkejut bila dengar about that.. Guess what, bila dia (nor ain) tau aku dah sampai. The first question yang dia tanya kat aku was about the camera. As usual aku suka sakat dia, aku cakap yang aku lupa nak bawak the BIG CAMERA but aku bawak my small camera.. Hahaha kelakar tengok muka frustrated dia bila dapat tau aku lupa..

Tepat pukul 2.00 petang, dia over excited bila time nak bersiap. Ye lah, her first time nak make-up. Sebelum nie, asyik tengok kat youtube pasal make-up ja.. Alih-alih, masa concert Peter & Jane (P&J) dia kena make-up..Mana tak happy si kenik sorang nie..

Muka over excited nak pie concert

Yang nie pun tumpang nak make-up sama...Sibuk jaa si kecik nie..Dah la belemoih...Huhuhu

Kami keluar agak lambat, pukul 4petang baru nak bertolak. Dah la tuh time nak bertolak cuaca agak mencemburui kami. Hujan turun agak lebat..Auwww...kak su dah mula panic ye la tempat concert tuh kami tak familiar dekat area Amcorp Mall. Ada satu dewan sivil (Sorry tak ingat nama dewan tuh)...

Nasib baik, sampai kat tempat tuh tak hujan. Kira kami tak lewat sebab masih ada ramai parents yang datang. Aku cut the story, memang happening la concert P&J nie... Kira semua parents enjoy their self... Budak-budak pun tak meragam..Memang aku pun enjoy my self jugak laa... Yang perform masa tuh bebudak kindergarten yang berumur 5years & 6 years... 6 years old kira macam graduation day depa laa...

Kalau nak tahu best macam mana yang aku ceritakan... MEh aku kasi a few picture.. Hehehe tak banyak gambar yang aku ambik..

Before acara bermula

Main Stage..


Rasa-rasa mana satu nor ain zahara yek...

First P&J dari mana ntah..Lupa laa plak..hehehe

P&J from Mutiara Damansara..(Nor Ain Zahara punya group..)

2nd performance..Dansa lagu Que Sara Sara...



Before nak balik..Posing dulu...Erkk spoil laa nor ain kaki tuh...

Kak Su with Nor Ain...

Gambar dari Peter & Jane Facebook
Dah macam artist bebudak nie...

Nor ain...Yeaaaa

Nor ain again???





nota kaki : haipp aku tak sempat nak snap gambar ngan nor ain zahara..Haippp, sibuk sangat tangkap gambar orang lain jaa...

Tiada ulasan:

nuffnang