nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 4 Mei 2012

Company Logo Concept

Ni laa, bila dah salah sorang dari family terjebak dalam dunia graphic.. Kebetulan adik beradik kita perlukan bantuan. Tak kan kita nak buat dek je kan.. Haruslah membantu..

Itu lah yang terjadi kat diri aku. Dimana my oldest sister nak tukar logo kedai dia.. So, atas kemahiran adik dia (eceh) maka dia pun mintak la bantuan aku..

Sedikit detail

Company - Pharmacy

Cooperate Color - Green and Orange (tuhh dia jenuh nak cari warna hijau yang kak chak nak.. Hijau lumut? Hijau pucuk pisang?)

Sampai kena emailkan color chart laa.. Sebab nak tau hijau mana yang menjadi pilihan 

Others - Kena cun melecun (nie yang payah nie..mau ketaq2 kepala lutut dengar syarat dia)

Farmasi Dailycare di taman melawati

Before this dia ada ke graphic designer agency dan mintak jasa baik mereka untuk designkan logo yang cun melecun kat agency tuh.. Okay, ada banyak choices yang depa bagi.. Aku suka design2 depa memang up-to-date..

Tapi.....

My sister tak suka.. Dia cakap hijau tak cun.. Punggah...

Terus dia call aku and mintak aku designkan kat dia.. (Haa ambik kau nana...). Dia mintak aku designkan kat dia sejak dua bulan lepas.. Ada laa a few aku design tapi biasa, aku terima kata2 yang sama gak.. "Alah nana, nak hijau sama macam kat kedai".. Adoiii Terus aku create color chart untuk warna hijau.. Mau terkejut gak kan... Main dengan graphic nama nana nie...

Design logo yang memula tuh.. kakak aku minat yang num 3 tapi..dia cakap tak boleh pakai sebab that one sesuai untuk doctor ja.. Errkk

So semalam dia tanya aku pasal logo dia... Aku terus cam erkk..arkhhh.. So terus balik rumah dan design kat dia. Memula aku bagi alasan aku? Busy...Busy.. (Hahahaha.. normal punya alasan kan..). Tapi atas nama kakak..so aku buat mana yang sempat laa

So, masa emailkan kat dia.. Mau ketaq kepala... Mulut nie dok terkumat kamit Baca doa (nampak sangat tipukan...)



Tadi kakak aku call.. dengan suara gumbira.. Dia cakap okay dah pilih.. Tapi kena edit sedikit... Dia suka 3 pattern.. Tuh dia.. pilihan dia mengikut fav. paling dia suka..

Number 1 - Cuma dia nak tukarkan batu lesung tuh kepada brush concept.. Lagi satu nak tukar font pharmacy sama macam font pharmacy number dua...


Number 2 - Nama pharmacy je tukar warna hijau lain..



Number 3 - Cun je.. Comment banyak kat num 1 dan num 2 je..


Kita tunggu la result yang akan diperolehi..Hopefully result yang my sister nak tuh memenuhi cita rasa dia...

Tiada ulasan:

nuffnang