nuffnang ads

ads sense

Rabu, 2 Mei 2012

FOOTBALL FAN

Oh my.. memula ingatkan cukup laa sorang je (En. Y) yang suka bola.. Tapi aduhh punah harapan aku bila sorang lagi hero dalam hidup aku minat bola.. Sapa lagi kalau tak si kenik aku sorang tuh Adam Hadhri.

Pada usia adam dalam lingkungan 3 bulan, pada mulanya aku ingatkan dia layan tengok apa saja rancangan yang ada kat TV. Sampaikan pagi2 mama aku bukak channel TV9 (rancangan tanyalah ustaz). Bleh je si kenik nie layan.. Bukan je ceramah, pendebatan politik pun dia boleh layan. So, that time apa saja rancangan sure dia akan happy je (terutamanya cartoon - Mickey Mouse, Pocoyo) dilayankan si adam nie. Sure kaki akan tendang happy.  Termasuklah bila si abah dia bukak channel sports ada je pertandingan bola kat tv excited adam sama macam dia tengok cartoon. At first kami sangkakan alah adam nie layan je semua channel.

But suddendly 2 minggu lepas masa En. Y ajak aku temankan dia ke futsal lepas kerja (of coz kena bawak si kecik sama kan). Kami berdua terkejut bila tengok expresi muka adam berubah bila dia tengok orang dok main bola.. Mak datok giler excited anak mama sorang nie. masyallah, terkejut MAK nak..

Senyum dia tok sah cakap laa... renungan dia lagi laa tak lepas pandang langsung bila nampak bola ke hulur ke mari (terutama bila dia tengok abah dia main bola..). Aku try jugak alihkan pandangan dia ke tempat lain. Tapi menghampakan, memang penangan game bola tuh lebih dasyat dari lawak bodoh mama dia..

So nak dijadikan cerita semalam ada laa game team fav. abah dia. Kedah lwn Kelantan la katakan (Of coz our country..HIJAU KUNING).. So kami nak tengok betul ke adam nie truly fanatik football.. Memang tak dinafikan, he love football.. Mata memang dok ngadap kat tv je laa.. Bila time bagi susu pun, sat2 kalih tengok tv.. lepas tuh sambung balik nyot2 (minum susu). Bila abah dia sorak GOLLLLLLLL.. Dia pun happy mak datuk macam paham jaa (kalau aku kata dia nyahut gol nampak sangat tipukan..hehehehhe).

Tengok muka tuh, bleh je layan abang man pakaikan kat dia jesey liverpool.. That time abah dia dok jeling jaa.. Mana taknya abah dia fanatic CHELSEA hokey..

Tengok muka punya laa excited bila aku pakaikan dia baju bola.. (Baju pertama yang dibelikan masa mengandungkan adam.. Sorry bukan mama dia belikan, abah dia yang belikan kat dia)

Nie lah gaya adam tengok bola time malam semalam.. 
Ni lah akibatnya bila kalah bola.. hehehehhe

Habis laa, lepas nie mama dia akan dipinggirkan laa oleh dua hero kat rumah nie.. Okay, dah kena start plan nak buat anak laa nampak gayanya lepas nie.. Mana tau dapat anak pompuan..Haa ada laa geng bleh pie shopping, gossip..hahahaha (oppss lari topic nampak..)..

Tiada ulasan:

nuffnang