nuffnang ads

ads sense

Selasa, 8 Januari 2013

rezeki hujung minggu...


36pcs buttercream cupcake with edible image. Edible image nie aku create design baru..


Castle cupcake tuh, aku dapat order last minit. Malam tuh punyalah kalut dah la nak kena siapkan 50pcs cupcake angry bird. Tetiba dapat order 3d cupcake. Nasib baik cuma 10pcs. So bergigih juga la malam tuh.

Tapi aduh stress dimana suhu malam tuh rasanya agak panas dan menyebabkan figurine semuanya jadi lembik dan cair. Dah la, this is my 2nd time buat 3d cupcake. Mau mengelabah bila jadi cam nie kan.

Bangun pagi2 tetiba tengok figurine castle aku jadi macam tuh, terasa nak menjerit tapi aku cuba untuk tak stress.. terus aku ke rumah my sister sebab ye lah rumah aku mana ada air conditionkan. Nasib baik lah customer nie nak ambik malam kalau tau... memang melalak laa aku kan... hahhaha

Dengan gaya yang cool, aku pun buat those figurine (ambik masa gak nak mencanai fondant tuh...). Alhamdulilah, menjadi dan mengeras gak figurine tuh atas bantuan penghawa sejuk...hahaha.. 

Time malam try call my sister maid tanya keadaan cupcake tuh. Pada mulanya hati nie dup dap dup dap laa..takut kang aku kena bergegas. Dah la time tuh aku dok makan.. Memang alhamdulilah masih kukuh dan mengeras... 

So lepas nie, aku kena asah lagi seni menguli aku agar lebih halus lagi figurine aku kan... so doakan aku lebih maju lagi dalam bidang nie. Amin


Tiada ulasan:

nuffnang