nuffnang ads

ads sense

Rabu, 9 September 2009

Yang Mana Satu Pilihan Anda?

Okay, entiri kali nie bukan ada kena mengena ngan bidang saya ceburi.. Saya nak ambik sikit masa (biar pun sekarang time lunch) untuk melepaskan kekusutan yang terperangkap didalam saraf otak ini.

Lagi 2minggu kita nak puasa...Isshh sat ja kan kita dah puasa 2minggu..Rasa macam semalam je kita baru puasa... Okay entiri kali nie saya nak cerita pasal raya...

Ketupat nie namanya Ketupat Daun Palas. Wajib kena ada kat kampung


Bila nak dekat raya je, ramai laa teringatkan kampung, ayam, itik, ketupat dan macam-macam lagi la (teringat nasik royale, keoy teow iman, teh dangdut kat sg. korok. pehhh bleh batal puasa nie). Ada yang tengah sibuk membuat kuih raya (banyak ke tempahan tahun nie). Ada yang sibuk pasang lampu lip-lap lip lap (alahh lampu hiasan tuh laa). Ada yang sibuk shopping baju raya.. Ishh kalau nak listkan sure tak habis sampai besok malam kan...

Biasa laa time nie kanak-kanak dan Orang tua (macam saya) excited nak main BUNGA API & MERCUN.. (Yea..yea besok hari raya...besok hari raya)

Okay, bila cakap pasal raya nie kan, mesti kita wajib nak dengar lagu raya (tak tau la kalau-kalau korang tak dengar...mungkin radio kat rumah atau kereta korang rosak kot)...Kemana saja kita pergi (tak kisah la kat shopping complex ke, dalam kereta ke, dok uli kuih) mesti terngiang-ngaiang lagu RAYA... Ada yang sedih ada yang suka ria..Ada yang mengenangkan orang jauh..ada yang mengenangkan orang tersayang yang sudah pergi meninggalkan kita (Banyak2 kan la sedekah Al-Fatihah.)

Bila cakap pasal lagu raya, sekarang setiap corong radio kita dah boleh dengar lagu2 fav raya kita kan... Kalau bleh kita nak call siaran radio fav kita & nak buat ucapan raya laa... Nak ucap selamat hari raya kat tok chu, tok en, pak cik abu, pak karim, pak meon...Macam2 la... Yelaa dah suara kita tengah berkumandang kat corong radio.. Glamour gitu..hahahaha..

Lepas tuh kita request lagu raya yang kita nak.. (tuh wajib bila dah buat ucapan sure nak request lagu raya kan....ehh dah bleh buat ucapan raya time skrg nie ke)

Okay, dalam banyak2 lagu raya kan, lagu mana yang korang suka?

Suka sangat-sangat sampai nak lompat-lompat siap burn dalam CD sebab nak dengar bila balik kampung nanti... (biarpun dah burn banyak kali untuk spare takut cd rosak)
[01] Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Ellina
[02] Satu Hari Di Hari Raya - M. Nasir
[03] Balik Kampung - Sudirman (Uihhh nie wajib dengar dalam kereta masa nak balik kampung)
[04] Menjelang Hari Raya - DJ Dave
[05]Selamat Hari Raya - Fazidah Joned
[06]Ku Pohon Maaf - Mamat Exist (Sure nagis laa bila dengar lagu nie...Waa rasa macam manyak dosa)
[07] Air Mata Syawal - Siti Nurhaliza
[08] Aidilfitri - Sanisah Huri
[09] Aidilfitri Hari Mulia - Saloma
[10] Dari Jauh kumohon Maaf - Sudirman
[11] Ishhh banyak la plak nak list...


[01] Dendang Perantau - P. Ramlee (Slow sangat bila dengar dalam kereta sure akan tertido)
[02] Cahaya Aidilfitri - Black Dog Bone
[03] Pulanglah - Aisyah
[04] Ada lagi..tapi dah lupa tajuk lagu & nama artist..

Okay.. So anda plak macam mana...? Ecehh tanya cam banyak follower yang baca plak...

Tiada ulasan:

nuffnang