nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 9 Oktober 2009

Betul atau anda yang tertipu?

Photoshop merupakan software yang terkenal pada masa kini. Kalau ada yang tak tahu apa tuh photoshop, ia merupakan software dimana kita dapat edit, mereka atau mengubah bentuk (photo manipulation) bagi sesuatu gambar atau design.

Apa tuh Photo manipulation? Okay, photo manipulation kalau korang nak tahu. Korang penah tak tengok iklan2 kat tepi-tepi jalan yang ada gambar perempuan gemuk bleh jadi kurus. Perempuan yang tak cantik bleh jadi cantik. Haa, itu semua kerja photoshop la. Atau korang penah tak tengok poster2 dimana ada terdapat alien laa atau earthquake la.. Haa tuh semua kita bleh bikin dengan menggunakan photoshop.

Ye kalau korang nak jadi secantik erra fazira atau siti nurhaliza. Korang bleh edit guna photoshop (tapi kalau nak jadi muka 100% cam artist favorite anda aku rasa better korang pegi je buat plastik surgery. Tuh pun aku tak pasti gurantee jadi atau tak laa).

KIta jugak boleh mengubah sesuatu warna atau menambah gambar kita itu. Contoh kita tangkap gambar dalam bilik dan kita mahu tukar gambar bilik ke garden atau hutan. Ya kita boleh mengubah gambar kita ke pelbagai cara.

Okay, nie salah satu gambar yang telah di photo manipulate.

photo by Jarka H.

photo by Unknown (Aku lupa kat mana aku ambik gambar nie).
Tapi edited oleh NanAFarhanA


nie salah satu gambar yang aku bikin photo manupulation.

ohh nie bukan mengunakan photoshop.
Ini hasil kerja kakak aku.


Ini pula video dimana kita dapat mengedit diri kita dari biasa ke secantik primadona. (Sorry aku tak tahu cam mana nak upload kat sini tapi korang klik je la kat sini.

So jumpa di lain entiri. Aku ada banyak nak citer lagi.

Tiada ulasan:

nuffnang