nuffnang ads

ads sense

Rabu, 9 Disember 2009

It's Ladies Day

On 28th November 2008 -  Aku + kak su + mak teh dan anaknya (jasmina) pie ke Jalan Tunku Abdul Rahman (masjid india). Jasmina a.k.a Anan dah lama cerita kat aku pasal this secret place (sorry can not said the name of the shop. Sebab dah janji ngan ana that i will keep the promise..hehehe).

Okay, ana ni cousin aku. She's born in same year with me dan kami memang rapat since small lagi. Dalam banyak2 cousin she was the best (kalau ada bestest aku akan guna ayat nie) cousin yang aku kenal. Mana taknya semua mainan dia mesti dia akan share ngan aku. And aku masih ingat that masa kecik2 dulu, dia yang ajar aku pasal BARBIE and she's has a lots of Barbie kat bilik dia.. Aku? hahaha aku penah ada SATU je masa birthday aku. tuh pun telah dirosakkan oleh my cousin (yang paling aku tak suka. itu dulu kay..now dah besar tak de dah perasaan tuh). Dan sampai skarang bila aku announce sumthin' special. Dia telah menghadiahkan aku satu kain yang wow..aku rasa macam expansive sangat kay.. 


Okay stop pasal story masa silam tuh kay. Masa kami jejak kaki ke tempat tuh (which was a secret place). Aku ngan kak su dah tergamam.. Only one words "Wooooowwwwww".. Banyaknya kain yang cantik2...lepas nie tak yah la gie Indonesia lagi.. Dah la cantik. Murah plak tuh..wuihhhh dan aku telah grab 2 types of kain. Which one for my nikah and one more for my engagement day.. Okay aku dah terkeluar ayat tuh.. (so dah tak de yang special nanti) Guess what. Both of my kain, aku dapat dengan harga i mean total RM200 and both was 6meters.


kain masa nikah lebih kurang macam nie... 
cuma corak aku pilih warna grey.


Memula nak theme color warna Fushia. But time the salesman kuarkan kain, naik berbinau mata nie tengok. All kain memang cantik2. Dan kak su nak color cam ala-ala baju scha time sehati bedansa musim bollywood tuh. Yup pink campur blue green tak salah aku. Tapi bila tengok satu kain nie. Memang semua kata sepakat la. Memang tuh yang aku nak bila semua dah suka with the color. Kemudian hari tak de la kata mengata di belakang kan.. Yeaa i like..

So memang berbaloi laa apa yang aku miliki..Siap mak teh cakap lepas nie tak yah beli selendang. With the kain aku dapat buat selendang dengan material yang sama dengan baju aku..

Haisshhh..tetiba FOBIA aku dah datang... Fobia untuk aku bikin baju kurungku.Ishhh mau cerita ke akan kejadian dimana macam mana bermulanyanya akan perasaan fobiaku ini..

Tak yah la...biar aku je la yang simpan rahsia nie. hehehe..

Last semua pun beli kain + baju at that place except mak teh. But yang penting mak teh yang paling happy that day bila time singgah ke SSF. Time tuh aku dah start pening. semuanya nampak cantik. Color tuh cantik, pattern cam tuh la cantik...Bukan setakat aku, Makteh pun dah pening. Semua yang mak teh tengok, semuanya nak dibuat untuk hantaran nanti. Aku pulak cuma diam, bukan tak mahu bantah. Cuma aku takut nanti mak teh tawa-hati dah tak nak buat untuk hantaran aku. :) .. Tapi kelakar la masa dalam LIFT, semua cakap nasib kak chik tak de.. Kalau tak, sure nana dah over budget (opss kak cik sorry kami bukan mengumpat pasal kak cik kay..hehehe).

Important - Mak teh happy on that day. Aku dapat apa yang aku nak + aku tak lari budget. Kak su (beli 2 pasang baju) + Ana (beli kain which the color yang dia dah miliki sebelum nie. Fushia color).

nota kecil : next week ikut ana ke tailor yang nak di rekemen kan. Hope semuanya berjalan dengan lancar. AMIN..


Tiada ulasan:

nuffnang