nuffnang ads

ads sense

Selasa, 12 April 2011

1weeks become formal wife...

Giler punya statement kan..Sedangkan aku dah kawin pun dah dekat 2bulan 7hari.. Sebenarnya, 7hari nie, baru aku terasa tanggungjawap as a wife... Sebelum nie, kami masih terasa didunia bujang...Hahahaha

Nak kata berat, alhamdulilah aku masih dapat tanggung lagi kat bahu comey aku nie...Ye la, rasanya sebab aku blom lagi dapat masak untuk en hubby sebab ada alasan dapur blom ada lagi (dah ada, cuma we leave it kat kampung). Cuma bagi aku yang membezakan aku masa bujang dulu adalah i had to wake early (6.30a.m) untuk kejutkan En Hubby (wahh gelaran baru nampak).... Lepas tuh, dah ada rumah sendiri nie, baru terasa nak kemas rumah. Sedangkan masa zaman bujang dulu nak kemas bilik pun dah malas (dasar pemalas tak mo ngakukan).

Pada mulanya, sebelum kawin aku slalu dok ngomel-ngomel kat en hubby aku mampu ke jaga anak orang nie... Boleh ke aku jadi isteri yang bagus (pelikkan tak pakai ayat solehah)untuk dia... Tapi, bila dah bersama dok sebumbung nie, semua keraguan aku alhamdulilah dapat diatasi. Apa yang aku tak mampu lakukan, kami sama-sama buat... (Salah satu kegelisahan masa sebelum kawin, takut suami tak mo buat kerja rumah...). Contoh mengangkat kotak-kotak dari kereta ke tingkat 3.. Memang dia tak bagi aku angkat berat langsung (nak melampau laa aku lepas niekan)...

Pengajaran yang aku dapat selepas ber-rumah tangga nie, kita perlu sama-sama bertolak ansur. Banyak bersabar sebab bila dah dok serumah, lagi mendalam laa isi hati dia kita akan tau... Dan percayalah, perbincangan perlu ada bagi nak kuatkan lagi hubungan kita...

nota kecil : ishhh bila laa aku nak update pasal kawin ni kan...Tak sabar nak story nie...Tunggu laaa yee..hehehehe

Tiada ulasan:

nuffnang