nuffnang ads

ads sense

Sabtu, 29 Disember 2012

Alhamdulilah..syukur pada yang maha ESA...

Betul apa yang orang katakan ajal maut ditangan tuhan. Betul kita tak pasti bilakah ajal kita akan sampai.

Aku masih lagi dalam keadaan trauma dan panjangkan kesyukuran pada yang maha ESA. Baru aku teringkat akan cerita tahun 90'an yang bertajuk SLIDING DOOR. Dimana hidup kita terdapat pelbagai pilihan. Maksud aku, kalau kita awal sesaat kehidupan kita jadi lain. Kalau kita lewat sesaat mungkin kita terlepas peluang lain.

Mungkin korang tak faham apa yang nak aku sampaikan. Tapi itu la yang terjadi kat diri aku dimana aku keluar rumah kakak aku beberapa minit je. Syukur skali lagi akibat terlupa pakai tudung aku masuk balik utk mengambil tudung. Bila aku keluar je dari kawasan rumah kakak aku tetiba kelihatan kereta banyak sangat.

Pak guard plak menyuruh aku jangan lalu jalan biasa tapi guna jalan seberang satu lagi. Pelik..memang pelik...

Bila menghala ke bukit setiawangsa pelik bila tengok banyak kereta berhenti kat tepi jalan.. bila sampai je kat tempat kejadian terkedu mulut nie berkali2 dok mengucap bila tengok tanah2 dari bukit setiawangsa runtuh. Subahanallah...amat ngeri hokey.. kelihatan ambulan dan kereta bomba datang.. jalan utama bukit setiawangsa ditutup so terpaksa kami masuk ke taman perumahan bukit setiawangsa.  Masa tuh aku nampak tanah masih lagi kelihatan turun mencurah2...

Terus terlintas kat fikiran, ish if anything happen to me. Aduhai dah la time tuh batt handphone aku plak dah empty. Memang kecit perut..

Sampai je rumah terus charge phone. Tuh dia dapat miscall dari en. Y dan kak cik. First call kak cik nak cerita apa yang terjadi. Rupa2nya BIL aku dah pun call dan cerita apa yang terjadi. Rupa2nya kak cik call risau kalau2 anything happen at me. Sebab b4 keluar rumah aku try call kak cik nak bgtau nak balik rumah tetiba tak sempat nak sambung phone pun kong...haishh.. memang my sister pun bersyukur nuthing happen kat aku..bukan apa nnti tau tau nak cakap apa kat en. Y kan...

Then lepas tuh terus call en. Y cerita apa yang terjadi. The best part benda yang paling dia hot kat aku bila handphone batt habis..haa apa mau cakap cheq nana oit..

Memang kisah nie yang buat aku ingat pada cerita SLIDING DOOR yang aku baru cakapkan tadi. Dah2 aku tak nak panjangkan cerita. Aku ada tengok a few picture tanah runtuh tadi dimana org publish kat twitter

Update : kak cik cakap rumah banglow yang kat atas bukit tuh pun terkena...tak tau la teruk ke tak..






1 ulasan:

Julia Johari berkata...

perghhh teruknya tanah runtuh...:(

nuffnang