nuffnang ads

ads sense

Rabu, 25 September 2013

Al-Fatihah

Masya Allah, dua hari lepas terkedu rasanya bila baca kat status facebook kengkawan aku masa sek men dulu. Status dimana one of my friend meninggal dunia akibat dipukul dek batu kat kepala. Masya Allah.

Yup, kalau korang perasan kat berita baru2 nie, salah sorang polis meninggal semasa ops c4ntas. Memang terharu betul bila dapat tau that arwah meninggal.

Arwah dulu satu sekolah dengan aku masa kat penang. Tapi aku tak pernah satu kelas dengan arwah, cuma kelas agama islam ja memang 2kelas akan bergabung. Kenal arwah macam tuh ja (tegur2 macam biasa). Tapi arwah memang budak yang baik. Cuma biasa la, budak laki kalau pompuan lalu tak kacau memang tak sah la kan. (Dulu form 1- pertengahan form 4 aku sekolah campur pompuan laki. Lepas tuh pindah sekolah ke sekolah convent alor setar)

Arwah meninggalkan seorang isteri dan dua orang anak. Sorang berusia 5tahun sorang lagi baru 5bulan. Aku memang salute pada isteri arwah dimana dia nampak tabah bila dapati berita pemergian suami tersayang.

Masya Allah, bila terkenang balik kenangan masa zaman persekolahan. Sayu pula jadinya. Tak sangka ajal maut tak kira usia. Mudah2an arwah ditempatkan digolongan orang2 yang beriman. Amin



Kiri sekali adalah arwah. Ambil gambar nie dari facebook kengkawan sekolah aku.

Baris atas sekali : Arwah Saiful Nuzli, 
Baris kedua dari kiri : Tak ingat nama, Arwah Zal
Barisan bawah dari kiri : Safuan dan toriq

Tiada ulasan:

nuffnang