nuffnang ads

ads sense

Jumaat, 13 September 2013

PREPARATION FOR NEWBORN : part 1 - CLOTHS

Bila dah masuk anak kedua dan seterusnya nie. Persiapan / preparation tak sehebat macam anak yang pertama. Ye la, anak pertama memang everything kita kena beli baru berbanding anak kedua kita akan recycle balik barangan si abang / kakak..

Yup, tuh yang terjadi kat diri aku. Memang persiapan buat bakal our 2nd newborn tak semeriah macam si abang. Ini sebab jantina baby kedua sama macam si abang. LELAKI.

Haa, memang mama depa take for granted laa nak budget. Kejamkan.

Kebanyakkan baju adam dulu memang aku sengaja belikan warna putih. Hahaha main point masa tuh memang nak recycle balik untuk anak2 akan datang. Korang tengok bertapa kedekutnya mama depa nie.. Hhahahaha.

baju basahan / napkin dari cousin2 diaorg.


Tapi aada jugak aku belikan kat adik baju basahaan. Kesian pun ada. Nanti kata macam dianak tirikan pulak kan.. No..no..no... tak nak beza2kan anak..

Selain dari tuh, mitten ngan booties kena beli yang baru. Sebab all adams mitten ngan booties dia dah kotor gara2 baby makan neurogain masa baby. Habis jadi kuning dan tak boleh keluar. (Nanti in other enty aku akan story how good was neurogain for our baby kay. Insyallah).

Kalau bab napkin, barut dan bedung plak, memang aku tak pernah beli pun time adam dulu. Semuanya aku recycle balik guna barang2 tuh dari his cousin (anak kakak2 aku). Nie sebab my mom memang jenis cermat. Bayangkan napkin yang rasanya dekat 18years (umur anak buah aku yang sulung) pun masih ada lagi.. Korang boleh bayangkan bertapa cermatnya mak aku nie. Mana taknya semuanya mak aku nak basuh ngan tangan. Reason basuh ngan tangan baju / napkin dan lain2 tak mudah reput dan warna tak akan pudar. Memang aku tak nafikan alasan yang my mom bagi memang betul. Cuma anak2 dia jaa tak da ikut macam dia..semuanya campak dalam washing machine je..nie kes MALAS..hehehe.

Insya Allah tunggu part 2 plak ye..

1 ulasan:

♥ Elin Adrenalin ♥ berkata...

samalah dgn elin...ni bulan 11 dtg lah org baru hihi inshallah.

semua pakai recycle je.. beli baru untuk x banyak mcm kakak dia dulu..

sebab semua baju masih cantik lagi.

nuffnang